Monday, February 25, 2008

Exchange 2007: 530 5.7.1 Client was not authenticated

Deze fout komt vaak voor: Bij een standaardinstallatie van Exchange 2007 (MB, CA en HT) kan er geen externe mail worden ontvangen. De verzender krijgt een NDR met SMTP code 530 5.7.1 Client was not authenticated.

Dit komt doordat de ReceiveConnector van een Hub Transport server, in tegenstelling tot Edge Transport, alleen mail accepteert van gebruikers of andere Exchange 2007 servers. Om mail van externe servers te kunnen ontvangen moeten de permissies op de ReceiveConnector worden aangepast. Dat doen we in de Exchange Management Shell.

Vraag eerst de naam van de ReceiveConnector op:

Get-ReceiveConnector

In mijn geval heet hij SR2\Default SR2. Pas vervolgens de permissies aan met Set-ReceiveConnector.

Set-ReceiveConnector -Identity "SR2\Default SR2" -PermissionGroups "AnonymousUsers"

Wil je meer weten over de ReceiveConnector? Vraag dan nog een keer de properties op en voer de output aan het commando FormatList (fl).

Get-ReceiveConnector -Identity "SR2\Default SR2" | fl

5 comments:

Anonymous said...

Bedankt Jetze,

Was net opzoek naar de logica achter de foutmelding. Vanavond ga ik proberen het op te lossen. Alvast bedankt!

Gr Ron

Anonymous said...

Helemaal top, ik gebruik jouw blog met enig regelmaat.

Anonymous said...

je vergeet dat exchange command prompt de spaties NIET pakt dus eerst in de management MMC de spaties uit de namen halen van je connector(s)

pas dan kan je die groep toevoegen via de commandprompt maar als je Sp1 hebt kun je het ook in de management MMC doen

Jetze Mellema said...

Ik begrijp niet goed wat je bedoelt. Als er spaties in zitten dan gebruik je dubbele quotes, zie ook de voorbeelden in dit artikeltje.

Je kunt het vinkje ook in EMC zettem, daar heb je geen SP1 voor nodig.

Maurice said...

Hoi Jetze, ik heb een soortgelijk probleem onder Small Business Server. Jouw tip om Anonymous users te activeren heb ik opgevolgd doch probleem is nog niet opgelost. Bij 1 gebruiker (de andere 4 geen problemen) wordt de mail maar niet door Exchange opgehaald. De pop connector blijf een error geven maar informatie in de logfile mbt de fout is er niet. Enig idee waar ik nog kan zoeken waar ik niet al gezocht heb. Alvast bedankt voor je moeite. M. vr. gr. Maurice